Debatt mellan Jens Sundström (FP) och Fredrik Lundh Sammeli (S)

Under fredagen så accepterade Socialdemokraterna en debatt mot Folkpartiet (se debatten här).
Utsedda debattörer blev riksdagskandidaterna (för Norrbottens Län) Jens Sundström (FP) nummer ett på FP-listan
och Fredrik Lundh Sammeli (S) nummer tre på S-listan.

Det blev en bra debatt där Jens Sundström (som nyligen blev utsedd som bästa debattör i NSD’s stora utfrågning) tydliggjorde Folkpartiets och alliansens politik. Alliansen går till val med ett gemensamt manifest och är det enda tydliga alternativet.
S har fortsatt problem att förklara för väljarna hur en S-ledd regering tänker regera.

Debatten klargör skillnaderna mellan en S-ledd oförberedd regering och en FP/alliansregering som har gått till val med gemensamt manifest och tydligt klarat av att regera och skapa tillväxt (trots att vi haft den största lågkonjunkturen i modern tid) i Norrbotten under två mandatperioder..

Vi har sett att en regering med Folkpartiet har utvecklat Norrbotten till det bättre. Norrbotten växer med Folkpartiet i regeringsställning (läs mer om det här), det betyder inte att vi är nöjda, mer måste till och där är Folkpartiet otroligt tydliga med att; vi vill mer. (läs gärna vårt valmanifest för norrbotten, landtingspolitiken och Folkpartiet riks).