Provvalet till EP valet är igång!

Folkpartiet Liberalerna ställer upp med en riksomfattande lista till Europaparlamentsvalet den 25 maj 2014. Folkpartiet i Norrbotten har nominerat Jens Sundström och han kandiderar till EP valet.  Har du funderingar kring hur man röstar ring Jörgen på expen 0920-120 79.

Nomineringskommittén förrättar ett rådgivande provval där du kan rösta antingen på nätet eller via brev. Provvalsperioden pågår från 2014-01-07 till 2014-01-21. Nomineringskommittén föreslår en lista som behandlas av partirådet 14 februari 2014, som slutligt fast ställer Folkpartiets lista.

Du som medlem röstar!
Vilka vill du se stå på valsedeln för Folkpartiet liberalerna i Europaparlamentsvalet i maj? Nu har du som är partimedlem möjlighet att påverka genom att rösta i provvalet.

Provvalet pågår till 21 januari . Nomineringskommittén föreslår därefter en lista som behandlas av partirådet 14 februari, som slutligt fastställer Folkpartiets valsedel.

Du kan rösta på mitt.folkpartiet.se eller poströsta. Poströsta gör du med hjälp av provvalsinlagan i Tidningen Nu som utkommer torsdagen den 9 januari. Observera att poströster som är poststämplade efter 21 januari inte kommer att godkännas.

Nomineringskommittén består av Olle Schmidt, Malmö (ordförande), Linda Axäng, Kumla, Jan Ertsborn, Falkenberg, Linda Nordlund, LUF, Thomas Stääv, Eskilstuna, Ann-Katrin Åslund, Stockholm och Anna-Karin Sjöstrand Östling, Umeå.

Så här röstar du på nätet:

1. Gå in på Folkpartiets intranät mitt.folkpartiet.se och logga in med din e-postadress som användarnamn*. Har du inget lösenord (tappat bort det eller aldrig varit inloggad förut) trycker du på ”Skapa nytt lösenord”.
2. När du loggat in ser du en vy som uppmanar dig att delta i provvalet, klicka på länken.
3. Du ser listan med alla kandidater i provvalet. Klicka på plats 1 för de maximalt tre kandidater du vill se överst på valsedeln. Klicka på plats
2 för de maximalt tre kandidater du vill ska stå på närmast följande platserna.
4. Du ser enkelt vilka kandidater du lagt din röst på till höger i vyn och det går inte att lägga fler röster än maximalt tre 1:or och maximalt tre 2:or.
5. Du kan gå tillbaka och ändra dig, klicka på Tillbaka.
6. När du är nöjd måste du bekräfta din röstning: klicka på Rösta. Därefter kan du inte gå tillbaka.
Ingen kommer kunna se hur du röstat. Det är bara antalet ettor och tvåor på respektive kandidat som sparas. Det är bara denna digitala röst som kommer att beaktas om du också poströstar i samma val. Röstning på nätet pågår fram till kl. 24.00 2014-01-21.

* Problem med inloggning? Mejla till support@folkpartiet.se. Vanligaste felet är att den e-postadress du använder som användarnamn inte är densamma som finns registrerad i FP:s kontaktsystem. Du kanske har bytt e-postadress? Meddela oss ditt namn och adress i mejl till support@folkpartiet.se, samt ny epostadress, så fixar vi din inloggning!