Allan Widman besöker Luleå/Piteå

Försvarsfrågan har seglat upp som en stor valfråga för oss i Folkpartiet. Det blir en profilfråga som vi kommer att prioritera i våra förhandlingar i regeringen framöver eftersom vi ännu inte riktigt för gehör för våra synpunkter kring att Sverige måste kunna försvara sitt territorium på ett bättre sätt än idag. Vi kommer också trycka hårt på det civila perspektivet och beredskapen för andra hot och katastrofer än militära hot. Idag besöker folkpartiets försvarspolitiska talesperson, riksdagsman Allan Widman tillika ledamotav försvarsberedningen, försvarsmaktens verksamheter i Luleå. I samband med det kommer det anordnas ett rundabordssamtal mellan aktörerna i Norrbotten som samverkar kring försvar och beredskapsfrågor med representanter från Försvaret, Landstinget och Länsstyrelsen. Syftet med besöket är att få fördjupad kunskap om försvarsmaktens arbete och att diskutera de framtidsutmaningar som det svenska försvaret står inför. Det är också ytterligare ett tillfälle för folkpartiet att få värdefull kunskap inför det fortsatta arbetet i försvarsberedningen. Direkt efteråt, Kl 15.00  arrangeras en pressträff för media på Norrbottens flygflottilj, F21. Samling vid flottiljvakten.

Välkomna!   Kontakt: Jens Sundström 070/5576066