Verksamhetsplanering

Dagens förstärkta styrelsemöte är vårt sista tillfälle för att följa upp och utvärdera förra årets valresultat. Nu är det dags att dra upp linjerna för denna mandat perioden och tiden fram till nästa valrörelse. Vi är snart framme vid ”supervalåret” 2014 då vi ska ut i EU valrörelse i juni och ordinarie riksdagsval i September. Törs man säga att det inte blir något nyval redan nu trots oppositionens skrämselpropaganda över hur svårt det skulle bli med en Alliansregering i minoritet och Sverigedemokraterna som vågmästare. Jag tycker det. Regeringen har redan visat att man klarar av att regera och söka stöd i svåra och viktiga frågor hos både socialdemokraterna och miljöpartiet. Folkpartiet ska påbörja sitt arbete för ett helt nytt partiprogram redan under detta år och fram till beslut 2013. Det är det programmet som ska bredda och fördjupa partiets politik för ett framgångsrikt val för FP och Alliansen 2014.