Ett allaktivitetshus i Boden

Folkpartiet liberalerna i Boden gick 2006 till val på att man skulle skapa bättre förutsättningar för människor att mötas över generations- och etnicitetsgränser. Många andra partier har efter detta också fått upp ögonen för vilka stora möjligheter detta skulle kunna ge för samarbete och  samverkan.

Vi tänkte oss Centralskolan som denna plats, eftersom den ligger precis mitt i centrum, nära till allt. Dessutom har den inte använts på många år. Vi lade denna motion och fick alla partier med oss – tvärs över alla ideologiska gränser. Att det blir av, det vet vi, men tidsplanen är inte helt klar ännu.

Under tiden så har Carola Larsson (FP),  lagt ytterligare en motion för att stärka upp samma område! Det handlar om en aktivitetspark för alla, unga som gamla. Vi har inte låst oss för någon plats, men parken bredvid Centralskolan vore ganska bra tror vi.

Som ni ser så är jag också undertecknare på denna motion. Det var innan kommunen upptäckte att jag inte är ordinarie i fullmäktige. När de gjorde det så följde en liten strid. Det visade sig nämligen att man även spärrat möjligheten till att vara medmotionär! Efter att jag plöjt kommunallagen flera gånger och även kontaktat experter på området gav jag upp. Kommuner får ha lokala föreskrifter på området.

Det är anledningen till de många medborgarförslag jag lagt. -Jag hade ingen annan möjlighet att själv driva frågor i kommunen.

Länk till motionen