Kent Ögren ljuger om Storregionen

I dagens tidningar kan man läsa att Kent Ögren och hans stödpartier i landstinget, vänstern och miljöpartiet, skulle avvakta i storregionfrågan. Ingenting kan vara mer felaktigt. I deras värld skulle Norrbotten redan till detta val vara införlivat i en storregion och upphöra som självständigt län. Det är de tre partiernas ansökan till regeringen som överhuvudtaget gör att frågan om att lägga ned Norrbotten är på dagordningen. Det är de tre partierna som har vägrat att lägga ned förberedelserna för storregionen i Norrstyrelsen och under hela våren och sommaren fört kontinuerliga diskussioner med regeringen. Det är en direkt lögn av Kent Ögren att nu i valrörelsen påstå att han avvaktar med Storregionfrågan. Om de Rödgröna vinner landstingsvalet är Norrbotten ett minne blott! Kanske redan till 2014.

En kommentar Lägg till

1. Hendrik Andersson (FP) skriver:

Så sant som det är sagt!!! Hoppas vi verkligen får ut detta nu, så att Norrbottningarna förstår vad som står på spel! Det är en ödesfråga för hela Norrbotten som region! Man måste rösta något annat än de rödgröna i landstingsvalet!