I BD Open är alla vinnare

Efter en helg i Kalix på BD Open så är man imponerad över den kraft det finns inom ungdomsidrotten i Norrbotten. BD Open, som snart firar 30 år som turnering, är en av Sveriges största barnturneringar i fotboll och växer fortfarande år från år. Näst efter kärlek och en rejäl dos kunskap så är möjligheten till att idrotta det viktigaste vi kan ge våra barn på deras väg mot vuxenlivet. Idrotten har både en social- och en folkhälsodimension och blir för många barn ett minne för livet. Låt oss alla jobba för att det ska bli ett så positivt minne som möjligt! Som ungdomsledare inom basketen och fotbollsförälder kan jag föreningslivets villkor. Som riksdagskandidat vill jag arbeta för att föreningarna ska få bättre ekonomiska villkor så att det blir möjligt att anställa personal för att sköta det dagliga praktiska arbetet så att vi idrottsföräldrar kan koncentrera oss på att hjälpa till med lagen och våra barn istället för att kränga lotter och städa parkeringar. Oavsett vilka lag som vann matcherna i helgens BD Open så är alla vinnare!

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )