Fortsatt förändring för Boden!

Något ovanligt håller på att hända i Norrbotten! Det Alliansledda Bodens kommun håller på att förvandlas till ett skyltfönster, ett gott exempel, för andra att följa efter!

Det traditionellt (S)tyrda Boden fick i valet 2002 en ny ledning enligt devisen – vi vill ha något nytt, (nästan) alla mot en! Nu, 8 år och två mandatperioder senare kan man högst påtagligt läsa, se, känna, höra och ta på många av de löften och mål som Alliansen i Boden gett och satt upp. Allt är inte ännu gjort, alla idéer har inte satts på papper och inte alla problem är lösta – det är därför det är så viktigt att alla som i tidigare val lade sin röst på något av allianspartierna går och gör det igen! Förhoppningsvis har någon tidigare villrådig nu också blivit övertygad om vilken stor betydelse den politiska ledningen har!

Jag önskar med hela mitt förstånd och hjärta att Alliansen blir omvald denna gång också – det är upp till dig att bestämma om så blir fallet. Hjälp Norrbotten, hjälp Boden, hjälp Sverige – rösta för fortsatt förändring – rösta på det parti i Alliansen som du vill ska få större inflytande efter valet den 19:e september!

Hendrik Andersson (FP) kommunfullmäktige- och riksdagskandidat

(Publicerat i NK den 5/7 2010)