Alliansens landstingsplan presenterad

Ett valår känns alltid landstingsplanen som oppositionen tar fram lite extra viktig och det märktes också på mediaintresset för gårdagens presentation av vår landstingsplan. Våra satsningar på primärvården, tidigt upptäckt och hälsofrämjande satsningar tog emot positivt och det känns verkligen som vi har ett bra samlat alternativ till den landstingsledning som under Kent Ögrens ledning har fått alla år de behöver, och fler därtill,  för att visa vad de går för och resultaten förskräcker. För norrbottningarna är det nog ändå vår köfria vård med skärpt vårdgaranti som de kommer märka skillnad på mest och kanske också att vi en gång för alla skulle kunna dra ett sträck för de rättegångar mellan landstinget och länets kommuner som vi tvingats uppleva. i många frågor är det inställningen som räknas och vi vill verkligen mer än den nuvarande ledningen. För norrbotten och sjukvårdens skull arbetar jag för ett maktskifte i landstinget i höstens val! Här kan du läsa planen: 100603 Alliansens Landstingsplan 2011

3 kommentarer Lägg till

1. Göran skriver:

var kan man läsa den då?

2. fpjens skriver:

Den kommer både läggas upp under nll.se/politik om du söker under landstingsstyrelse/landstingsfullmäktige men även på folkpartiet.nu

3. fpnorrbotten skriver:

Nu finns planen bifogat i detta blogginlägg