Nytt sjukvårdsparti i landstinget?

Idag möts vi av nyheten att narkosläkaren Anders Mansten som sitter på ett Folkpartimandat i landstingsfullmäktige ska starta ett egen parti tillsammans med energibolagsdirektören Mikael Styrman. Rädda vården är visst namnet på den partibildning de planerar. Nu tror inte jag att det sjukvården i Norrbotten behöver är ett till sjukvårdsparti men det är ju upp till väljarna att bestämma. Hur som helst är Anders Manstens tid som Folkpartist över i och med detta och vi i Folkpartiet får möjligheten att koncentrera oss på vår politik inför valet och en intensiv valrörelse där vi siktar på att få bort Kent Ögren och få till stånd en ny landstingsledning.

5 kommentarer Lägg till

1. Edvin skriver:

Vem ersätter Mansten fram till valet?

1. fpjens skriver:

Landstingsfullmäktigeplatsen, om han lämnar den, är det länsstyrelsen som meddelar vem som står på tur och i detta fall blir det ersättaren Sven-Olov Grenholm, från Boden som går in som ordinarie.

2. Anja skriver:

Nu har han ju tydligen ångrat sig igen. Nu ska han ju stanna… Vad är det för överenskommelse han talar om?

Det fungerar inte att klicka på riksdagslistan och landstingslistan. Vad gör jag för fel? Det blir någon inloggningssida?

1. fpjens skriver:

Det finns naturligtvis ingen överenskommelse. Däremot har Mansten helt rätt i att vi har stöttat honom när det gäller landstingets olagliga avsked av honom och kritiserat landstinget när det gäller de formella brister som har framkommit i den överenskommelse som gav Mansten ett miljonskadestånd för att sluta.

3. fpnorrbotten skriver:

Hej Anja!

Listorna kommer att finnas här och på vår hemsida efter vårt årsmöte den 27-28 mars. Bra att du uppmärksammade problemet!

MVH
    Johan Landström