Svenskt näringsliv

Ja, vi Folkpartister är mån om näringslivet och handeln. Därför var det ingen tvekan från någon av toppkandidaterna när vi fick en inbjudan till samtal från Svenskt Näringsliv. Här kan du få mer information och se oss på ett gruppfoto på deras webbplats.

Som många vet så har Folkpartiet liberalerna i Norrbotten de senaste valen varit det parti som starkast drivit företags och handelsfrågor på riks och länsnivå. I kommunerna har vi givetvis också varit med och fattat beslut eller motionerat i frågor som ökar handeln och som ger möjlighet till utveckling och etablering av företag.

Om du anser att handel och företagsamhet (=jobb) är det som är viktigast i valet 2010, för Norrbotten idag, så ska du lägga din röst på oss! Vi har haft dessa frågor på agendan länge men, vi behöver mer stöd för vår politik för att kunna genomdriva allt som Svenskt näringsliv önskar!

Vår tidigare riksdagskandidat, Anna Grönlund-Krantz, var den riksdagskandidat som hade den mest företagar- och handelsvänliga politiken inför valet 2010! Själv är jag företagare, liksom många andra, på FP Norrbottens riksdagslista valet 2010. Vi känner väl till företagarnas hjärtefrågor och villkor.

En röst på oss, är en röst på fler människor som finner arbete!