Just nu från Växjö

Folkpartiets äldrepolitik kan vi verkligen vara stolta över- jag skriver under partistyrelsens förslag. Jag är stolt över att vi fortsättningsvis oxå kan välja själv i familjerna om och hur vi skall dela jobben i hemmet. Vi har tagit ett beslut om att underlätta familjerna att kunna göra fria val genom att erbjuda bonus och bonus som går direkt på lönekontot. Jag är stolt över beslutet. Pappor kan genom detta beslut oxå kunna välja att stanna hemma utan att tvingas gå till jobbet enbart pga ekonomiska skäl.

Landsbygdsfrågor skall lyftas fram…säger beredningsutskottet..det är betydligt bättre än att ha i åtanke som beredningsutskottets förslag var först…vi nöjer oss med det NU…vi har all anledning att lyfta landsbygdsfrågorna här i Växjö.

Det blir dock först på natten kl efter ett på natten  och då kommer vi ha möjlighet att lyfta frågan om deltidsregeln i arbetslöshetsförsäkringen . Vi vill inte ha kvar deltidsregeln som inte enligt mig ligger i linje med ARBETSLINJEN. Det måste bort.

Vi får se om vi orkar hålla oss vaken tills frågan kommer upp.