Uppdatera landsbygdsprogram

Idag kommer beredningsutskottet att berätta för oss hur de har tänkt göra med landsbygdsprogrammet. Hoppas det blir ett beslut att vara stolt över.

En riktig lång debatt var det om skolans förstatligande eller låta kommunen i fortsättningen också vara huvudman med tydlig styrning från staten Argumenten haglade över den stora salen. Alla var engagerade och de olika debattörer hade bra argument.  Det är en svår fråga. Efter röstningen fick partistyrelsens förslag stöd för att långsiktigt arbeta för att skolan skall få en ny huvudman.

Andra frågor som berörde många var omskärelse av pojkar. Återigen en svår fråga från att förbjuda, låt individen bestämma själv till att skall omskärelse göras bör det göras efter vetenskapens alla regler. Partistyrelsens linje om att detta skall erbjudas i självkostnadspris blev beslutet.

Partiledaren Jan Björklund fick fortsatt förtroende. Inga motkandidater, inga aviga röster. Folkpartiet är nöjd med sin partiledare.

Sittningar fortsätter idag.