En ny folkparti avdelning i Kiruna har blivit till…

Det är sant att efter många års diskussioner hit och dit så har vi kommit så långt att två avdelningar har blivit en för Kiruna. Igår hade vi första riktiga mötet för bildandet och det gick som på räls. Vi hade besök från Luleå; Johan Landström höll i formalia och ordning i klassrummet. En del folkpartister hade meddelat att influensan med eller utan svin tvingade de stanna i viloläge fast de egentligen ville vara med i det historiska ögonblicket. Hjalmar Lundbohms gården hade valts med omsorg och det gick riktigt känna hur Hjalmar satt och njöt bakom Johans rygg. Hjalmar höll nog med oss alla att Johan hade planerat mötet väl och var riktigt ajour med dagens folkparti- och allianspolitik. Tack Johan.

Ylva tackar vi för den första kronan i avdelningens kassa. Kronan skickades med iltransport till den nyvalde kassören som fick i uppdrag att låsa kronan i kassakistan. Vi riktigt kände växtvärken hos den första kronan.

Som ni förstår finns det mycket glädje idag men än mer att göra. Lokalavdelningen har gedigen lista över saker som skall åtgärdas och siktet är klart. Folkpartiet skall in i kommunhuset och vi skall bidra till att minst en riksdagsledamot för länets folkparti skall härja i Stockholm efter hösten 2010 års val.

Vi har all anledning att höras framöver men ni är varmt välkomna mentalt att delta i vår glädje. Tack för Er som stöttat oss i detta arbete.

med glada hälsningar

Ordförande i den nya lokalavdelningen

3 kommentarer Lägg till

1. Hendrik Andersson skriver:

Grattis till ordförandeposten och den nya Folkpartiavdelningen Anne!
    /Hendrik

1. annekj skriver:

Tack Hendrik,
      Ett stort ansvar och mycket att göra…det är inte slump att jag läser till arbetsterapeut (AT). Arbetesterapeuterna menar nämligen att aktivitet är lika med hälsa:-)))
      Det har jag i alla fall så att det räcker och risk för kantringen mot ohälsa är uppenbar…Nejdå. Vi skall in i kommunen och minst en riksdagsledamot till riksdagen från länet-helst fler men minst en….

2. Bo Ek skriver:

Grattis Anne i din strävan att återuppliva Folkpartiet Kiruna. Jag vet att du fixar det med din förmåga till nytänkande och idèrikedom

Mvh/ Bo