Triangulering

var förra valets modeord. Att partierna väljer att lägga sig så nära varandra i motståndarens mest framgångsrika frågor visar både på att politik är opinionsbildning som fungerar men också att det blir svårare och svårare för väljarna att se skillnader på partierna. Socialdemokraterna har med hjälpa av Fp lyckas reformera sin skolpolitik. Socialdemokraterna har accepterat jobbskatteavdragen allt eftersom de införts och numer också 80% nivån i a-kassan. De har komit fram till att det är bra att det finns en bortre parentes i sjukförsäkringen så att människor inte försvinner in i systemet år ut och  in utan att få hjälp tillbaka och avskaffar nu också kravet på 6 timmars arbetsdag och öppnar för att vi ska arbeta mer och längre. Eftersom politiken ska vara till för medborgarna och Sverige mer än för partierna så kan jag inte vara annat än nöjd med att stödet för vår politik ökat. Nu fortsätter vi reformera socialdemokratin 😉 Euron, kärnkraften, en arbetslöshetsförsäkring för alla, ja det finns många områden kvar där socialdemokraterna fortfarande har mycket kvar att lära. 🙂