Infekterad vaccinationsdebatt

En infekterad vaccinationsdebatt har uppstått bland läkarna i Norrbotten. Det handlar lika mycket om viktig yttrandefrihet som om svininfluensan!

2 kommentarer Lägg till

1. annekj skriver:

Hej Jens och andra,
    Jag satt och läste oxå artikeln om läkarna som öppet resonerar egentligen socialstyrelsens beslut om massvaccinering. Jag har aldrig riktigt förstått att man inte få yttra sig om saker som berör en själv eller andra. Jag håller med Kurirens debatt inlägg om att en del yrkeskårer har faktiskt andra än arbetsgivare att ta hänsyn till och i det här fallet patienens bästa. Tummen upp för läkatre som samtalar/diskuterar/debatterar. Flera som vågar diskutera behövs i länet då får vi ännu mer engagemang/förändring/utveckling i länet.

1. fpjens skriver:

Absolut! Vi har en yttrandefrihet (och meddelarfrihet) som ska skydda våra offentligt anställdas rätt att kritisera fattade beslut och larma för oegentligheter. I detta fall kanske det är socialstyrelsens beslut om massvaccinering som ska ifrågasättas för efter det att socialstyrelsen tagit beslutet och landstingen köpt in vaccinet är det lite sent.

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )